Gebruik de 21 oefenvragen om jezelf voor te bereiden en te testen of je de leerstof kent.
Koop de oefenvragen en wees voorbereid voor je volgende toets.
In winkelwagenWelke drie ontwikkelingsfasen zijn er in een organisatie volgens B.Lievegoed?
1. Pioniersfase
2. Differentiatiefase
3.Integratiefase
input text value
noem de drie invalshoeken die in zo een ontwikkelingsfasen van pas komen?
-marktbenadering
-organisatie
-leiderschap
input text value
wat zijn de kenmerken van een pioniersfase?
- één of twee pioniers/eigenaren
-de rechtsvorm is : eenmanszaak,maatschap,bv of nv
-flexibele organisatie
-zeer klantgerichte organisatie
-lijnorganisatie als structuur
-interne communicatie verloopt vooral mondeling en vaak formeel
-medewerkers zijn meestal sterk gemotiveerd
-werken met nieuwe, moderne apparatuur maakt ΅vakwerk' mogelijk
input text value
Wat zijn de kenmerken van de differentiatiefase?
- externe invloeden worden steeds groter
- markt wordt anoniemer
- sterkere gerichtheid op productie dan menselijke aspect
-interne organisatie wordt gestructureerd, dat resulteert vaak in een lijn-stafstructuur
-veel nieuwe voorschriften en procedures
-standaardisatie van productieprocessen
-leiderschap is dirigerend en controlerend
-stijl van leidinggeven is autocratische of instrumenteel
input text value
noem de kenmerken van de integratiefasen op
- integratie van interne en externe organisatie
-veel accent op menselijke aspecten,zowel naar klanten als naar medewerkers
-servicegericht en klantvriendelijk
-matrix of projectstructuur
-verplatting door verdeling van managementtaken
-leiderschap is richtinggevend,begeleidend,ondersteunend en gericht op beleid en vernieuwing
-stijl van leidinggeven is participerend,democratische en flexibel
input text value
noem 2 verschijnselen die voorkomen aan het einde van de pioniersfase
- in en externe communicatie verloopt moeizaam
-stijgende vraag naar producten
input text value
Leg uit wat de marktbenadering is in de pioniersfase
De pionier kent zijn klanten persoonlijk en weet wat ze nodig hebben. de markt is niet anoniem. De pionier weet dus heel goed waar zijn klanten behoefte aan hebben, de pioniersfase is daarom zeer klantgericht.
input text value
Wat zijn de crisisverschijnselen van de pioniersfase?
Aan het eind van de pioniersfase doet zich een crisisverschijnselen voor waardoor de organisatie naar de volgende fase moet gaan: differentiatiefase.
de crisisverschijnselen die aan het eind van de pioniersfase voorkomen zijn:
- het accent ligt op productie, en aandacht voor menselijke aspecten schiet erbij in
- meer conflicten tussen leiding en medewerkers
-meer conflicten tussen medewerkers onderling door toenemende werkdruk
-afnemende slagvaardigheid
-veel communicatiestoornissen
-minder gemotiveerd personeel
input text value
Koop de oefenvragen en wees voorbereid voor je volgende toets.
In winkelwagenLeer je de oefenvragen liever vanaf papier? Download dan de 21 oefenvragen als PDF.
In winkelwagenVerdien geld met het maken van oefenvragen en leer direct voor je aankomende toets.
Oefenvragen maken“Heb jij binnenkort een examen? test je kennis dan met deze oefenvragen van het Middle Management hoofdstuk ”
21 oefenvragen
1x verkocht
Nederlands
19-02-2021
HBO / LOI - HBO / Management / Middle management
Zeer goed in gebruik en betrouwbaar. Zelf zou ik er ook samenvattingen op plaatsen.
Gemakkelijke website voor samenvattingen te vinden aan een klein prijsje.
Handige bron om samenvattingen te vinden, vorige beoordelingen helpen hier zeker bij!
Zeker de moeite als je een groot vak op het nippertje niet helemaal rond zou krijgen.
Online kun je studenten helpen en tegelijk je tijd flexibel indelen. Het past goed bij je studie.
Een aanrader om documenten te laten nalezen. Er is ook de keuze om samenvattingen te gebruiken van anderen en dat is handig.
Knoowy werkt heel goed. Ik kon de inhoud direct downloaden na betaling.
Ik vind Knoowy de max! Door de hulp van andere studenten kan ik mijn examens makkelijker halen.