- Je bekeek:Samenvatting methodieken (logopedie/audiologie Thomas More
- Geüpload door:HanneIvens
- Studie: Thomas More / Logopedie en Audiologie / Methodieken
- 57 pagina's 1 downloads
Wat is een behandeldoel? Wade – 2 kenmerken: Stoornis vs. cliëntgerichte doelbepaling Cliëntgerichte hulpverlening Bradley, Bogardus, Tinetti & Inouye Wat als communiceren over wensen en doelen bemoeilijkt wordt door de stoornis zelf ? Soorten behandeldo...
Thomas More / Logopedie en Audiologie / MethodiekenInhoud van een logopedisch / audiologisch behandelplan Het ordenen van behandeldoelen (volgorde aanbrengen) 5 criteria van Brinkman: Dynamisch karakter van een behandelplan Voorbereiding van een therapiesessie Uitvoering van de therapiesessie Thuisopdr...
Thomas More / Logopedie en Audiologie / MethodiekenKritisch wetenschappelijk denken Wat is kritisch denken? Basiscomponenten Hoe leer je kritisch redeneren? Evidence – based handelen Evidence – based praktisch (EBP) Kritisch nadenken over EBP Omgaan met kennis: hiërarchie van wetenschappelijk bewijs Rela...
Thomas More / Logopedie en Audiologie / MethodiekenAanmelding Aanmelding – hulpvraag Aanmelding – eerste samenkomst Relatievorming Aard relatie Samenwerking cliënt – therapeut Samenwerkingsmodel Rollen van therapeut Belang gespreksvaardigheden
Thomas More / Logopedie en Audiologie / MethodiekenVerzamelen van informatie Belang van infoverzameling Aard van info Als onderzoeksmethode …: 1. Vragen 2. Observatie 3. Tests Soorten observatiemethoden: Observatiehulpmiddelen: Observatieplan zelf opstellen: Factoren die het beeld van de observator kunnen v...
Thomas More / Logopedie en Audiologie / MethodiekenProbleemanalyse Formele metingen: 2 hulpmiddelen voor probleemanalyse: Probleemsamenhang Wat is een probleemsamenhang? Wanneer een probleemsamenhang opstellen? Mogelijk stappenplan Gedragsanalyse Omschrijving Gedragsanalyse als hulpmiddel voor bepalen van i...
Thomas More / Logopedie en Audiologie / MethodiekenVaardigheidstraining / gedragsveranderingtechnieken Gedragsanalyseschema Werken met uitlokkende prikkels Technieken 1. Perceptietraining en verstrekken van informatie 2. Wegnemen en / of aanbieden van uitlokkende prikkels 3. Modeling en instructieleren 4. Werk...
Thomas More / Logopedie en Audiologie / MethodiekenHinderlijke emoties ontwikkelen tegelijk met en als gevolg van De therapeut heeft 3 aangrijpingspunten: Prikkels Betekenis Rationeel-emotieve gedragstherapie (REBT) Cognitieve Therapie volgens Beck Mindfulness en Acceptance strategieën Emotie Synthese
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Methodieken2hulpmiddelen als leidraad bij de selectie van procedures: Gedragsanalyses als houvast Baseer je op de wetenschap Concretiseren van procedures Modificatieprocedures ≠ technieken
Thomas More / Logopedie en Audiologie / MethodiekenEvaluatie van een therapiebeurt Evaluatie van de huiswerkopdrachten Evaluatie van subdoelen Evaluatie van de beleving van de therapiebeurt en de therapeutische relatie Tussentijdse en eindevaluatie
Thomas More / Logopedie en Audiologie / MethodiekenIdeale vs. reële beëindiging Beëindigingscriteria bij optimaal resultaat Beëindigingscriteria voor minder ideale situaties Samenvatting richtlijnen
Thomas More / Logopedie en Audiologie / MethodiekenEen samenvatting van het vak personen met verworven neurogene communicatiestoornissen tot powerpoint 4. ik heb me gebaseerd op de powerpoint, aangevuld met eigen notities aangezien er geen cursus beschikbaar was.
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Volwassenen met verworven neurogene communicatiestoornissenSamenvatting van het vak mondelinge taal 2. Bevat info uit de powerpoints met extra notities
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Mondelinge taal 2Een uitgebreide samenvatting van het vak klinische neuropsychologie. Inclusief duidelijke afbeeldingen. De samenvatting omvat de eerste twee hoofdstukken + het deel van neuro-anatomie. Een begin van de symptomatologie (maar dit is een open boek examen en voor ...
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Klinische neuropsychologie m.i.v. persoonlijkheidspsychologieMethodieken 1, doelgerichte gedragsverandering in de logopedie en audiologie, hoorcolleges, theorie, samenvatting 1e semester
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Methodiekenuitgebreide samenvatting van hoofdstuk 1 tot en met hoofdstuk 4.
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Psychopathologiedeze uitgebreide samenvatting over leerstoornissen 2 bevat veel extra uitleg en notities
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Leerstoornissen 2uitgebreide samenvatting van het vak leerstoornissen 1 van de powerpoints.
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Leerstoornissen 1Dit is een samenvatting van het vak psychomotoriek. Onder elk hoofdstuk staan de leerdoelen en mogelijke examenvragen.
Thomas More / Logopedie en Audiologie / PsychomotoriekDit is een samenvatting over het vak articulatie 1 gegeven door mevrouw Wilsens. Een samenvatting van de powerpoints met extra informatie uit het boek.
Thomas More / Logopedie en Audiologie /In deze samenvatting heb ik alle notities van tijdens de les genoteerd + heel veel duidelijke afbeeldingen die alles duidelijk weergeven. Extra opzoekwerk gedaan voor goede duidelijke uitleg
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Klinische neuropsychologie m.i.v. persoonlijkheidspsychologieSamenvatting van het vak leerstoornissen in fase 2. Dit is de theorie, wat je hoort in de hoorcolleges.
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Leerstoornissen 2Deze paper schreef ik voor het examen RZL (Logopedie, fase 2)
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Religie, zingeving en levensbeschouwing Het geweld van laatste woordenEen samenvattingen van het vak methodieken GHZ, module 4 voor het tentamen ervan. Hoofdstuk 28 en 29 Gebruikt voor het tentamen op de CHE in Ede. Tentamen behaald met een 8,3
Christelijke Hogeschool Ede / Social Work / Methodieken Handboek psychiatrie en licht verstandelijke beperkingSamenvatting op basis van het handboek : Inductieve statistiek voor de gedragswetenschappen Hoofdstuk 1 t/m9
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Statistiek