Studiebot antwoord

Stel een vraag ›
 
Vraag gesteld door: amberwyers - 2 weken geleden

Schrijf een verslag over het onderwerp: Inleiding: Het onderzoek is gevoerd en de belangrijkste inzichten over een contentstrategie en funnels zijn verworven. Maar hoe kan Boostways nu verder? Hoe moet boostways de aanbevelingen implementeren om het doel van verhoging van leads en een minimale omzet van 10.000 behalen. Hiervoor heb ik een implementatie plan opgemaakt wat voor stap voor stap het proces bespreekt van het implementeren van mijn strategie.

STAP 1: het creren en optimaliseren van het aanbod
alle producten in het aanbod moeten gereed zijn voor de lancering. De lead magnets, de tripwires en de high end producten. De meeste producten van boostways zijn al volledig gefinaliseerd en staan al in de markt. Een aantal producten zoals de salescursus, de webinar cursus en enkele tripwires zijn in de ontwikkeling, sommige hebben nog maar kleine aanpassingen nodig andere zoals de starterscursussen en 'Boost my business' moeten nog verder uitgewerkt worden.
Dan heb je ook nog de nieuwe producten die ik heb aanbevolen zoals de 'Social media bootcamp' en 'Launchpad naar succes'

STAP 2: analyseer de funnels nog eens voor de laatste keer. De funnels zijn gemaakt maar een laatste controle en aanpassingen kunnen in deze stap nog gebeuren. Zorg dat al de producten van de funnel en de upsell klaarstaan zodat deze in de markt kunnen worden gezet.

STAP 3: bouw de webpagina's
voor het effectief in de markt plaatsen van de producten adviseer ik om eerst de webpagina's in orde te maken. Zorg dat de product pagina in orde is, waar duidelijk wordt gemaakt wat de inhoud van het product is, wat de voordelen zijn en welke doelen door het gebruik van het product behaald kunnen worden. vervolgens maak je de Checkout pagina, gebruik hiervoor de golden rules, vergeet hier zeker niet de usp's en het kassakoopje toe te voegen. ten slotte maak je de thank you pagina ook aan de hand van de golden rules. vergeet zeker niet de upsell toe te voegen. Ik raad aan om eerst de pagina's van de betaalde producten aan te maken en vervolgens pas van de gratis lead magnets. dit is omdat als de betaalde producten een keer online staan deze al kunnen verkocht worden en omzet kunnen genereren.

STAP 4: Bouw de mailflow
Er moeten mails opgesteld worden voor de lead magnets en voor de betaalde producten. Hier raadt ik aan om eerst de mailcampagne na het aanvragen van de lead magnet opstelt. omdat een gratis product sneller wordt aangevraagd en er op deze manier een upsell kan gebeuren in de mails. Stel de mails op aan de hand van de golden rules en zet ze klaar in mailerlite zodat ze automatisch verstuurd worden na de aanvraag van een lead magnet of de aankoop van een product.

Stap 5: maak blog posts en een podcast
Analyseer de inhoud van de lead magnets en de daaropvolgende producten nog eens goed, en bepaal de meest relevante onderwerpen hieruit voor de doelgroep. Voor het bepalen van deze onderwerpen kan je je basseren op het klantenonderzoek of de voorgestelde onderwerpen in de funnels. Of er eerst een blog post of een podcast wordt gemaakt heeft opzicht geen voorkeur. Dit kan best afgestemd worden op de planning van het Boostways team. Vergeet ook hier zeker niet te verwijzen naar de lead magnet.

Stap 6: de advertenties
de laatste stap van het implementeren van de strategie zijn de advertenties. ik raadt aan om dit als laatste te doen omdat op dit moment alle andere aspecten van de funnel al optimaal zijn. Advertenties kosten veel geld dus daarom is het belangrijk dat alle andere takken al volledig klaar zijn omdat op deze manier de leads optimaal door de funnel kunnen stromen. houdt bij de advertentie campagne ook rekening me de golden rules.

Stap 7: analyseer en monitor
omdat de behoefte van consument voortdurend veranderen en dit niet altijd te voorspellen is, is het belangrijk om alle stappen te blijven analyseren en mogelijke struikelblokken eruit te halen.
Kijk hiervoor naar de webpagina's: wat is het moment dat ze afhaken? is dit op de checkout pagina of haken ze eerder al af?
bekijk de mailflow: op welke mails klikken ze door? welke leiden tot verkoop?
Bekijk de advertentie strategie: welke campagne slaat het meeste aan? welke genereert het meeste leads? welke het meeste klanten?
Als je het pijnpunt hebt gevonden kan dit vaak gemakkelijk opgelost worden door bijvoorbeeld een andere CTA of andere visual te implementeren. De tekst moet geschreven zijn op het niveau van de Hogeschool. De tekst moet geschreven zijn in de Nederlandse taal. De tekst moet in onbeperkt aantal woorden geschreven zijn. De stijl van de tekst moet zijn: academisch.

Antwoord gegenereerd door AI Antwoord rapporteren

Stel een studievraag en wij proberen hem zo goed mogelijk te beantwoorden.

Stel een vraag
 
Inloggen via e-mail
Nieuw wachtwoord aanvragen
Registreren via e-mail
Winkelwagen
  • loader

Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items! Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items!

Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items!

loader

Ontvang gratis €2,50 bij je eerste upload

Help andere studenten door je eigen samenvattingen te uploaden op Knoowy. Upload ten minste één document en krijg gratis € 2,50 tegoed.

Upload je eerst document