Studiebot antwoord

Stel een vraag ›
 
Vraag gesteld door: Rosa Benya - 4 weken geleden

Herschrijf de volgende tekst: De begeleiding van de kinderen en hun ouder(s) wordt voor ieder kind op maat ingevuld, afhankelijk van de behoeften en mogelijkheden van kind, ouders en netwerk. Als binnen de duur van het begeleidingstraject van de ouder de doelen voor het kind niet gerealiseerd zijn, wordt vervolghulp voor het kind ingeschakeld. De begeleiding vanuit Veerkracht wordt gestructureerd aan de hand van vijf kerntaken en drie fasen. In elke fase werken begeleiders aan de vijf kerntaken, voor elke kerntaak is beschreven wat de taken van de begeleider in de betreffende fase zijn.
De eerste fase (aanmelding, opname en verkenning) duurt maximaal zes weken. De duur van fase 2 (begeleidingsfase) hangt af van de duur van het begeleidingstraject van de ouder(s), dit kan variren van enkele weken tot meer dan een jaar. De derde fase staat in het teken van de afronding. De duur van deze laatste fase wordt bepaald door de tijd tussen het moment dat bekend wordt dat het gezin bijvoorbeeld een eigen woning krijgt en de daadwerkelijke afronding van het begeleidingstraject.
De intensiteit van de begeleiding is afhankelijk van de situatie en wat nodig is. De begeleider heeft minimaal n keer per week een gesprek met de ouder(s) waarin het kind centraal staat. Het kind heeft minimaal n keer per twee weken een gesprek met de begeleider. Naar aanleiding van deze gesprekken zet de begeleider acties in gang, bijvoorbeeld ouder-kindgesprekken, contacten met de niet-meegekomen ouder en andere belangrijke personen voor het kind, contacten met school, toeleiden naar kind-activiteiten binnen of buiten de opvang. De begeleiding vindt plaats aan de hand van een actieplan, waarin de doelen van het kind zijn geformuleerd. Dit plan wordt regelmatig gevalueerd en bijgesteld. Als blijkt dat er meer of andere, gespecialiseerde hulp nodig is, zorgt de begeleider ervoor dat deze hulp gerealiseerd wordt (bijvoorbeeld jeugdhulp of ggz).
In de loop van het begeleidingstraject kan de intensiteit van de contacten wat minder worden. Wel blijft de begeleider in de gaten houden hoe het met het kind gaat.



Het doel van dit verslag is om mijn professionele en persoonlijke ontwikkeling als kinderhulpverleenster bij Arosa - Perspektief centraal te stellen. Ik zal beschrijven hoe ik in de afgelopen periode heb gewerkt aan mijn competenties als professional en hoe ik mijn persoonlijke ontwikkeling heb kunnen inzetten om mijn werk als kinderhulpverleenster te verbeteren. Hierbij zal ik verschillende casussen bespreken en toelichten hoe ik heb gehandeld en waarom ik bepaalde keuzes heb gemaakt. Dit verslag geeft een beeld van mijn werkwijze als kinderhulpverleenster en hoe ik als professional samenwerk met andere disciplines binnen de organisatie om de zorg voor kinderen en ouders zo goed mogelijk te organiseren.

. De tekst moet geschreven zijn in de Nederlandse taal. De tekst moet in onbeperkt aantal woorden geschreven zijn.

Antwoord gegenereerd door AI Antwoord rapporteren

Stel een studievraag en wij proberen hem zo goed mogelijk te beantwoorden.

Stel een vraag
 
Inloggen via e-mail
Nieuw wachtwoord aanvragen
Registreren via e-mail
Winkelwagen
  • loader

Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items! Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items!

Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items!

loader

Ontvang gratis €2,50 bij je eerste upload

Help andere studenten door je eigen samenvattingen te uploaden op Knoowy. Upload ten minste één document en krijg gratis € 2,50 tegoed.

Upload je eerst document