Dit is een samenvatting van het vak marketing uit het 1e jaar business management in Vives. Deze samenvatting is gebaseerd op het boek MARKETING DE ESSENTIE (14e editie).
Katholieke Hogeschool VIVES / Bedrijfsmanagement / Marketing Marketing De Essentie door Philip Kotler, Gary ArmstrongEen positief opvoedingsklimaat 1 PIRAMIDE VAN OUDERLIJK GEDRAG (WEBSTER-STRATTON EN HANCOCK, 1998) Aanmoedigen 2 AANDACHTSPUNTEN BIJ HET AANMOEDIGEN 3 ZEGSWIJZEN Belonen 4 SOORTEN BELONINGEN 5 TASTBARE BELONINGEN 6 BELONINGSSYSTEEM IN SMART 7 INLEVEREN BE...
Thomas More / Logopedie en Audiologie / PedagogieHoofdstuk 5: Verschillende gezinstypes 5.1 Ouders met een kind met een beperking 1 INLEIDING 2 TERMINOLOGIE 3 PERSONEN MET EEN BEPERKING IN DE MAATSCHAPPIJ 4 ZORG EN VERANTWOORDELIJKHEID DELEN MET OUDERS 5 LEREN LEVEN MET EEN LEVEND VERLIES 6 OUDERS EN HUN...
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Pedagogie1 INLEIDING 1.1 ACHTERGROND 1.2 CONTEXTUELE THEORIE 2 DE 4 DIMENSIES 2.1 DE DIMENSIE VAN DE FEITEN 2.2 DE DIMENSIE VAN DE PSYCHOLOGIE 2.3 DE DIMENSIE VAN DE INTERACTIE 2.4 DE DIMENSIE VAN DE RELATIONELE ETHIEK 3 LOYALITEITEN
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Pedagogie1 OPVOEDEN IN DE HEDENDAAGSE MAATSCHAPPIJ 2 OPVOEDINGSPROBLEMEN: BEGRIPSOMSCHRIJVING 3 EEN CONTINUÜM VAN OPVOEDINGSVRAGEN TOT P.O.S. INDELING NAAR ERNST 4 OPVOEDINGSPROBLEMEN: PRIMAIR OF SECUNDAIR? INDELING NAAR OORSPRONG 5 OPVOEDINGSSTEUN
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Pedagogie1 OPVOEDEN: EEN KWESTIE VAN VRAAG EN AANBOD 2 DE PEDAGOGISCHE VRAAG VAN HET KIND 3 HET PEDAGOGISCH AANBOD 4 HET SAMENLEVEN TUSSEN OUDERS EN KIND 5 WAT IS GOED OPVOEDEN?
Thomas More / Logopedie en Audiologie / PedagogieVerkoop en verdien aan je studiedocumenten. Upload vandaag je samenvatting en help de vele studenten die dagelijks zoeken naar jouw documenten. Gebruikers hebben al meer dan €315.000,00 verdiend.
Document uploaden1 PEDAGOGIE PSYCHOLOGIE 2 WAT VERSTAAND WE ONDER DE TERM OPVOEDEN 3 OPVOEDING ALS WETENSCHAP 4 OPVOEDINGSMODELLEN 4.1 ECOLOGISCH MODEL (BRONFENBRENNER) 4.2 PROCESMODEL (BELSKY) 4.3 BALANSMODEL (BAKKER)
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Pedagogie1 BEHANDELING: INLEIDING 2 MEDISCHE THERAPIE 2.1 NEUROMUSCULAIRE AANDOENINGEN 2.2 GER (GASTRO-ESOPHAGEAL REFLUX) 2.3 XEROSTOMIE 2.4 SIALORRHEA 3 CHIRURGISCHE THERAPIE 4 BEHANDELPLAN OPSTELLEN EN FOLLOW-UP 5 TEAMBENADERING
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Dysphagia Engelstalig OPO1 BEHANDELPLAN: INLEIDING 1.1 BEHANDELINGSPLAN IS GEBASEERD OP 1.2 BASISVOORWAARDEN 1.3 BEHANDELING = SAMENWERKING 2 GEDRAGSTHERAPIE 2.1 LOGOPEDISCHE BEHANDELINGSMOGELIJKHEDEN PER FASE 3 REVALIDATIETECHNIEKEN 3.1 REVALIDATIETECHNIEKEN 3.2 REVALIDATIETECHNI...
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Dysphagia Engelstalig OPO1 INLEIDING 1.1 DIAGNOSTISCH PROCES 1.2 ICF 1.3 KLINISCHE SLIKBEOORDELING 2 ENDOSCOPIE: FEES 3 RADIOGRAFISCHE EVALUATIE EN DSS 4 CONCLUSIE VAN HET DIAGNOSTISCH PROCES
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Dysphagia Engelstalig OPO1 ONDERZOEK: INLEIDING 2 SCREENING Watersliktest Volume-Viscosity Swallow Test (VVST) Toronto Bedside Swallowing Test (TOR-BSST): 3 ANAMNESE EN DOSSIERSTUDIE 4 KLINISCHE SLIKBEOORDELING
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Dysphagia Engelstalig OPO1 ANATOMIE EN FYSIOLOGIE: INLEIDING 2 FYSIOLOGIE VAN HET SLIKKEN: FASES EN DE CRANIALE ZENUWEN (HERSENEN) 3 PATHOFYSIOLOGIE
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Dysphagia Engelstalig OPO1 REFERENTIEKADERS: ICF EN EBP 2 DOELSTELLINGEN BEPALEN: SMART EN SMARTER 3 DEFINITIE EN CLASSIFICATIE 3.1 DEFINITIE: WAT IS DYSFAGIE? 3.2 CLASSIFICATIE 4 PREVALENTIE 5 GEVOLGEN VAN DYSFAGIE 6 BENADERING VANUIT TEAM 7 SETTING 8 BEGRIPPEN, KERNWOORDEN (TREF...
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Dysphagia Engelstalig OPO1 WAT IS IDDSI 1.1 EENDUIDIG TAALGEBRUIK 2 NESTLÉ ASSORTIMENT DYSFAGIE (Thickened up, Thickened drink, Resource aqua, ThickenUP drink complete, Resource Dessert Fruit, Resource Dessert Gourmand, Clinutren Cereal, Clinutren Mix)
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Dysphagia Engelstalig OPOTijdslijn van religie horizontaal uitgewerkt omdat dit voor sommigen (mezelf dus ook) overzichtelijker is... Daarnaast werd de tijdlijn aangevuld met extra informatie die je kan helpen bij het studeren. Geslaagd in 1e zit. Good luck!
Katholieke Hogeschool VIVES / Toegepaste Psychologie / Religie, zingeving en levensbeschouwing Religie Zingeving en Levensbeschouwing1 STARTERSFORMALITEITEN 2 BIJDRAGE BETALEN 3 VENNOOTSCHAP Vergelijking zelfstandige en werknemer 4 KOSTPRIJS ZELFSTANDIGE 5 KOSTPRIJS WERKNEMER
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Beroepsvoorbereiding1 HET BUSINESSPLAN / FINANCIEEL PLAN 1.1 SAMENWERKEN (DE SOORT STAAT OOK IN JE BUSINESSPLAN) 1.2 DE ACCOUNTANT, BOEKHOUDER BOEKHOUDING 2 ONDER WELKE VOORWAARDEN MAG JE STARTEN? 3 KEUZE: EENMANSZAAK OF VENNOOTSCHAP? 4 FORMALITEITEN WAT MOET JE 5 ...
Thomas More / Logopedie en Audiologie / BeroepsvoorbereidingDit is een overzicht van mogelijke examenvragen en -antwoorden van RZL. Geslaagd in 1e zit. Veel succes!
Katholieke Hogeschool VIVES / Toegepaste Psychologie / Religie, zingeving en levensbeschouwing Religie Zingeving en Levensbeschouwing1 PREVENTIE 1.1 DOELGROEPEN 1.2 FEITEN 1.3 WAT IS EEN BEROEPSSPREKER 1.1 DOELEN STEMPREVENTIE 1.2 STEMMODELLEN (PREVENTIE) MODEL VAN PERKINS (1978) MODEL VAN BUEKERS (1998) 2 CONCRETE STEMHYGIËNISCHE ADVIEZEN NAAR HET ELIMINEREN VAN ENKELE GEWICHTEN 3 AL...
Thomas More / Logopedie en Audiologie / Begeleiden van professionele stemgebruikersIn dit document vind je: - Het voorbeeldexamen met antwoorden. - Uit de PPT 'te kennen' vragen en antwoorden. Geslaagd in 1e zit. Veel succes ermee!
Katholieke Hogeschool VIVES / Toegepaste Psychologie / Counseling: methoden en technieken Counseling methoden en technieken