- Je bekeek:Samenvatting Taal & Didactiek - Spelling
- Geüpload door:ErikVloedgraven
- Studie: HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Spellingdidactiek
- Boek:Taal Didactiek Spelling door Huizenga
- 20 pagina's 2 downloads
Dit document bevat een samenvatting van een groot deel van het boek Taal & Didactiek: Spelling van Huizenga uit 2010. De hoofdstukken 1, 2, 4, 5, 6 en 10 zijn volledig samengevat. Van hoofdstuk 8 zijn de eerste twee paragrafen.
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Spellingdidactiek Spelling Taal DidactiekSamenvatting van een groot deel van het boek Nederlands in de onderbouw, dat gebruikt wordt bij vakdidactiek op de opleiding tot tweedegraads docent Nederlands. De eerste vier hoofdstukken (inleiding, lezen, schrijven, spreken/luisteren) zijn volledig samengev...
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Didactiek taalvaardigheid Nederlands in de onderbouw Een praktische didactiekSamenvatting van een groot gedeelte van het boek '15 eeuwen Nederlandse taal' van Nicoline van der Sijs uit 2019. Dit document bevat de samenvatting tot en met hoofdstuk 5 (van de opkomst van het Indo-Europees tot en met de 19e eeuw). Dit boek wordt gebruikt v...
HAN University of Applied Sciences / Leraar Nederlands / Taalkunde 2 15 Eeuwen Nederlandse taalSamenvatting van een groot deel van het boek taal en taalwetenschap. De hoofdstukken 1 en 3, Deel II (H4 en H5) en H6 en H7 zijn samengevat. Vanaf H10 t/m H20 is het gehele boek samengevat.
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Taalkunde Taal en taalwetenschapSamenvatting van de hoofdstukken 1, 2, 5 en 6 (t/m 6.5) van het handboek dat gebruikt wordt voor NT2-didactiek.
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / NT2-didactiek Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenenonderwijsSamenvatting van delen van het boek Literair Mechaniek (Van Boven en Dorleijn 2013). Daarbij gaat het om hoofdstuk 2 (2.1 en 2.2); hoofdstuk 8 (8.1, 8.3 en 8.5 t/m 8.5.4) en de volledige hoofdstukken 9, 10, 11, 12 en 13
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Fictie en jeugdliteratuur Literair Mechaniek Inleiding tot de analyse van verhalen en gedichtenSamenvatting van het gehele boek 'Retorische kritiek: hoe beoordeel je overtuigingskracht?' Dit boek is geschreven door Antoine Braet en wordt op de lerarenopleiding Nederlands gebruikt bij het vak Mondelinge taalvaardigheid. Het is echter ook te gebruiken bij...
HAN University of Applied Sciences / Leraar Nederlands / Mondelinge Taalvaardigheid Retorische kritiekSamenvatting van een groot deel van het boek 'Lesgeven in meertalige klassen: handboek Nederlands als tweede taal in het voortgezet onderwijs'. Deel 1 is volledig samengevat (t/m blz. 44), Deel II alleen H1 (blz. 53-63), Deel III H1 t/m H6 (blz. 164-307) en De...
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Taalverwervingsgericht lesgeven, taalbeleid, NT2-didactiek Lesgeven in meertalige klassen handboek Nederlands als tweede taal in het voortgezet onderwijsSamenvatting van alle delen van het boek Strategisch communiceren t/m deel drie. De opdrachten aan het eind van het boek zijn uiteraard niet samengevat. Het is dus een samenvatting t/m blz 136. De samengevatte delen omvatten 'Interactie', 'Inhoud van interacti...
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Pragmatiek Strategisch communiceren interactiestrategieen in het taalverkeerEen samenvatting van het Handboek Spelling (van De Schryver en Neijt) dat gebruikt wordt voor het vak BKOS (Brede Kijk op Spelling). Alle hoofdstukken (1 t/m 12) met relevante informatie zijn samengevat. Deze samenvatting is dus ook inclusief werkwoordspelling...
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Bkos, werkwoordspelling Handboek SpellingSamenvatting van de hoofdstukken 1 & 2 en delen van 3
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Onderwijskunde Samenwerkend leren praktijkboekSamenvatting van de eerste drie hoofdstukken van Taal & Didactiek: taalbeschouwing. Dit zijn de hoofdstukken over taal en taalvariatie, het proces van taalbeschouwing en doelstellingen en leerstofordening. In totaal zijn dat de eerste 90 bladzijden van dit boe...
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Didactiek taalbeschouwing Taal Didactiek TaalbeschouwingSamenvatting van het gehele boek Effectief Leren van Ebbens & Ettekoven. DIt is een standaardwerk voor elke lerarenopleiding; dus onmisbaar voor elke docent (in opleiding). De samenvatting is geordend volgens het boek, de kopjes zijn duidelijk aangegeven. Waa...
HAN University of Applied Sciences / Leraar 2e graad Nederlands / Onderwijskunde Effectief Leren basisboekSamenvatting van een deel van het boek Taal in actie: hoe mensen communiceren met taal. Het gaat om de eerste vier hoofdstukken en de hoofdstukken 6 en 7. Hierin worden verschillende theorieën beschreven met betrekking tot de communicatie van mensen.
HAN University of Applied Sciences / Leraar Nederlands / Mondelinge taalvaardigheid Taal in Actie Hoe mensen communiceren met taalSamenvatting van het grootste gedeelte van het boek 'Het leven van teksten: een inleiding tot literatuurwetenschap' van Kiene Brillenburg Wurth & Ann Rigney. Alleen hoofdstuk 5 is niet samengevat, de andere 10 hoofdstukken wel.
HAN University of Applied Sciences / Leraar Nederlands / LiteratuurwetenschapSamenvatting van Logisch & Kritisch Denken van Simon Burgers (boek uit 2017). Het boek is te gebruiken bij alle vormen van taalvaardigheid die te maken hebben met argumenteren. Het gaat om een samenvatting van de hoofdstukken 1 t/m 5 en 7 t/m 9.
HAN University of Applied Sciences / Leraar Nederlands / Taalbeheersing Logisch Kritisch DenkenInformatie over Rom Molemaker voor jeugdliteratuur.
Hogeschool Utrecht / Leraar 2e graad Nederlands / Jeugdliteratuur CrisisAlle begrippen van de hoofdstukken 1 t/m 6 en 10 zijn van uitleg voorzien. Dit boek hoort bij het vak Taalkunde van de Lerarenopleiding Nederlands (eerstejaars).
Hogeschool Rotterdam / Leraar 2e graad Nederlands / Taalkunde Van taal naar taalwetenschapDit is een samenvatting van het boek 'Literatuur van de moderne tijd' (Van Boven & Kemperink, 2006). Ik heb deze samenvatting gemaakt voor het vak 'literatuur 4' dat ik volgde op de lerarenopleiding Nederlands. Hiervoor moest ik de hoof...
Windesheim / Leraar 2e graad Nederlands / Literatuur 4 Literatuur van de moderne tijd Nederlandse en Vlaamse letterkunde in de 19e en 20e eeuwBoekverslag van Dimitri Verhulst bestseller 'Helaasheid der dingen'.
Fontys Hogescholen / Leraar 2e graad Nederlands / Nederlands Helaassheid der dingenOver de inhoud van het boek Ik ben de sterkste van Christian Frascella voor het vak Jeugdliteratuur.
Hogeschool Utrecht / Leraar 2e graad Nederlands / Jeugdliteratuur Ik ben de sterksteEen samenvatting van hoofdstuk 1 t/m 12, van het boek 'Media en publiek'. Deze samenvatting heb ik gemaakt voor het vak 'taalbeheersing 5', voor de lerarenopleiding Nederlands.
Windesheim / Leraar 2e graad Nederlands / Taalbeheersing 5 Media en publiek Theorieen over media impactHoofdstuk 10 van Vlekkeloos Nederlands - Pak
Hogeschool Utrecht / Leraar 2e graad Nederlands / Schrijfvaardigheid Vlekkeloos NederlandsDit is een samenvatting van hoofdstuk 3 uit Nederlands in de onderbouw geschreven door Bonset
Windesheim / Leraar 2e graad Nederlands / nederlands Nederlands in de onderbouw