Gebruik de 32 oefenvragen om jezelf voor te bereiden en te testen of je de leerstof kent.
Koop de oefenvragen en wees voorbereid voor je volgende toets.
In winkelwagenWat is corporate communication?
Corporate communication is het geïntegreerd managen van co-uitingen van een organisatie, zowel intern als extern, gericht op het realiseren van het gewenste imago vanuit de organisatiedoelen en de identiteit.
input text value
Wat zijn de drie communicatiedomeinen binnen corporate communication?
De drie communicatiedomeinen binnen corporate communication zijn interne communicatie, concerncommunicatie en marketingcommunicatie.
input text value
Wat is de definitie van identiteit?
Identiteit is de strategisch geplande en operationeel ingezette zelfpresentatie en het gedrag van een onderneming naar binnen en buiten toe, gebaseerd op een vastgelegde ondernemingsfilosofie, een langetermijndoelstelling en een bepaald gewenst imago.
input text value
Wat is de definitie van imago?
Imago is het beeld dat belangengroepen op een bepaald moment van een organisatie hebben.
input text value
Wat is een gap-analyse?
Een gap-analyse is een onderzoeksvorm waarmee kan worden vastgesteld in hoeverre de gestelde doelen van een organisatie zijn behaald. Het meet de verschillen tussen de gewenste identiteit en het werkelijke imago.
input text value
Wat zijn de drie niveaus van een gap-analyse?
De drie niveaus van een gap-analyse zijn gap 1 (verschillen tussen gewenste identiteit en werkelijke identiteit), gap 2 (verschillen tussen gewenste identiteit en fysieke identiteit) en gap 3 (verschillen tussen gewenste identiteit en imago).
input text value
Wat is de gewenste identiteit?
De gewenste identiteit is de identiteit van de organisatie die door de leiding wordt nagestreefd. Het omvat de visie, missie, kerncompetenties en waarden van de organisatie.
input text value
Wat is de werkelijke identiteit?
De werkelijke identiteit is datgene wat werknemers als kenmerkend beschouwen aan de organisatie. Het wordt bepaald door de perceptie en ervaringen van de werknemers.
input text value
Koop de oefenvragen en wees voorbereid voor je volgende toets.
In winkelwagenLeer je de oefenvragen liever vanaf papier? Download dan de 32 oefenvragen als PDF.
In winkelwagenVerdien geld met het maken van oefenvragen en leer direct voor je aankomende toets.
Oefenvragen makenIn deze oefenvragen gaan we dieper in op het concept Mind the Gap en de verschillende aspecten van corporate communication. Beantwoord de volgende vragen met betrekking tot dit onderwerp.
32 oefenvragen
Nederlands
24-08-2023
Ik ben altijd erg blij met de samenvattingen van Knoowy.
Tijdens mijn studie aan de Arteveldehogeschool en KU Leuven heb ik opdrachten gemaakt die ik nu via Knoowy deel met andere studenten.
Prima service, snelle afhandeling. Ik ga hiervan gebruik maken gedurende mijn hele studie.
Samenvattingen zijn eenvoudig te bestellen en te downloaden via de website. Aan te raden.
Je spaart enorm veel tijd uit door gebruik te maken van deze samenvattingen!
Betrouwbare website. Ik zet er zelf ook samenvattingen op en ik koop er ook.
Online kun je studenten helpen met notities en samenvattingen terwijl je niet meer echt naar je samenvatting hoeft om te kijken. Het past goed bij je studie en je kunt tegelijk wat bijverdienen!
Ik raad Knoowy iedereen aan, die extra hulp nodig hebben bij hun opdrachten!