Studiebot antwoord

Stel een vraag ›
 
Vraag gesteld door: San1 - 3 maanden geleden

Maak een oefenexamen van de volgende tekst: Preventie en Gezondheidsbevordering in de GGZ:
Preventieve taak: nieuwe psychose in de toekomst voorkomen.
Reduceren van risicos.
Bevorderen en optimaliseren geestelijke gezondheid.
Voorkomen van ernstige psychiatrische gezondheidsproblemen.
Vroeg opsporen om slaagkans van behandeling te bevorderen.
Gebruik maken van motiverende gespreksvoering en motiverende gesprekstechnieken.
2. Uitleggen welke algemene barrires er zijn ten aanzien van gezondheidsbevordering in de GGZ (kh)
Barrires: belemmeren de overgang van intentie naar gedrag.
Veelvoorkomende barrires waar mensen tegenaan lopen zijn:
Tijd.
Externe omstandigheden (geen invloed op).
Voorwaarden die de persoon koppelt aan het uitvoeren van het gedrag.
3. De essentie van signaleringsplannen verwoorden met behulp van een voorbeeld (kh)
Signaleringsplannen:
Doel: methodiek om een psychische crisis te voorkomen.
Signaleringsplannen zinvol voor zowel clint als begeleiding
bij het voorkomen van een nieuwe crisis.
Een signaleringsplan bestaat uit twee delen:
1) Een beschrijving van de vroege voortekenen van een crisis in
afzonderlijke fasen.
2) Een beschrijving van de clint, sociaal netwerk en begeleiding
het beste kunnen doen bij zon dreigende crisis in de
verschillende fasen die aan een crisis voorafgaan.
Kort gezegd: wat gebeurt er als het weer mis dreigt te
gaan/weer mis gaat wat kan er dan gedaan worden.
Vroeg signalering: verwijst naar de inspanningen die verricht worden om de voortekenen van een
crisis in een zo vroeg mogelijk stadium te ontdekken.
Vroege voortekenen: dit zijn veranderingen in de beleving of het gedrag bij de clint die een
naderende crisis aankondigen.
Vroege interventies: zijn de acties die bij de vroege voortekenen per fase ondernomen worden.
1. Een psychisch gezondheidsprobleem (angststoornis) analyseren m.b.v. het model van Lalonde (kh)
Voorbeeld angststoornis:
Intern milieu: stress gevoeligheid, erfelijkheid, hormonen.
Extern milieu: sociale/fysieke omgeving, vrienden en familie, opvoeding, geen veilige
omgeving.
Zorg en preventie: wel/geen mogelijkheid tot GGZ, te hoge prijs voor een behandeling.
Leefstijl en gedrag: trauma, slaapritme, voeding, piekeren, hoe anderen met je omgaan.
2. Aanknopingspunten voor gedragsverandering verwoorden bij zorgvragers met angststoornis (kh)
Transtheoretisch model & Stages of Change:
Precontemplatie: geen intentie tot verandering van
gedrag.
Contemplatie: bewustwording dat er een probleem is
maar nog geen intentie tot verandering.
Preparatie: intentie hebben tot het ondernemen van
actie om het probleem aan te gaan.
Actie: actieve aanpassing van het gedrag.
Consolidatie: volgehouden verandering, nieuw gedrag
vervangt het oud.
(Terugval): terugval naar oud gedrag.. De oefenexamen moet geschreven zijn in de Nederlandse taal. Onderin staan de antwoorden. Het aantal vragen dat het oefenexamen moet bevatten is 15.

Antwoord gegenereerd door AI Antwoord rapporteren

Stel een studievraag en wij proberen hem zo goed mogelijk te beantwoorden.

Stel een vraag
 
Inloggen via e-mail
Nieuw wachtwoord aanvragen
Registreren via e-mail
Winkelwagen
  • loader

Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items! Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items!

Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items!

loader

Ontvang gratis €2,50 bij je eerste upload

Help andere studenten door je eigen samenvattingen te uploaden op Knoowy. Upload ten minste één document en krijg gratis € 2,50 tegoed.

Upload je eerst document