Ik heb ervoor gekozen om in dit verslag drie verschillende ontwikkelingsgebieden te beschrijven binnen twee opvoedmilieus.
Ik werk bij ASVZ. Dit is een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking. Bij ASVZ wordt gekeken naar de sociaal-emotionele ontwikkeling, in welke fase een clint zich bevindt en welke begeleiding past bij deze fase.
Als we kijken naar de cognitieve ontwikkeling, kan iemand met LVB cognitief sterk zijn, maar sociaalemotioneel juist laag scoren, waardoor clinten vaak overschat en overgevraagd worden.
We kijken naar de sensomotorische ontwikkeling van clinten. Onze clinten kunnen zich leeftijdsadequaat ontwikkelen op motorisch gebied, terwijl op sensomotorisch gebied problemen ontstaan bij bijvoorbeeld de prikkelverwerking. Deze verstoringen in de prikkelverwerking kunnen een directe invloed hebben op het gedrag dat een clint op dat moment laten zien.
De uitleg moet geschreven zijn op het niveau van de Hogeschool.
Stel een studievraag en wij proberen hem zo goed mogelijk te beantwoorden.
Stel een vraagStel een studievraag en wij proberen hem zo goed mogelijk te beantwoorden.
Stel een vraag