Studiebot antwoord

Stel een vraag ›
 
Vraag gesteld door: amberwyers - 2 weken geleden

Herschrijf de volgende tekst: Tijdens dit Junior Consulting Project is er een antwoord geformuleerd op de tweeledige vraag: Op welke manier kan Hannelore Verheyen een personal brand lanceren met als doel het verkrijgen van een expertstatus, het bereiken van een grotere doelgroep en het verhogen van de omzet van alle onderliggende bedrijven? Hiervoor is er eerst intern onderzoek uitgevoerd, vervolgens ook deskresearch en ten slotte zijn ook vijf verschillende personal brands en een bekende branding agency genterviewd.

Uit het intern onderzoek bleek dat het belangrijk was dat Hannelore Verheyen, de CEO van Boostways en Hands-On Academy, zich loskoppelde van haar ondernemingen om gezien te worden als de expert op vlak van technologische innovatie en strategisch besturen van een bedrijf. Ze wil zich met haar personal brand focussen op de high-end doelgroep van ambitieuze ondernemers die al veel ervaring hebben.

De deskresearch en de interviews met de verschillende personal brands maakte duidelijk dat er voor een lancering van een personal brand de volgende elementen nodig zijn: een goede branding, een expertstatus en een grotere doelgroep. Voor de eerste stap, de branding, is er samengewerkt met branding house MIRR en dit proces is nog gaande, maar het eerste ontwerp is al voorgesteld en de feedback is al gegeven. Vervolgens is ook een expertstatus cruciaal voor een goede lancering en uit onderzoek blijkt dat hier verschillende componenten voor nodig zijn, zoals: geven van keynotes over de expertise, lanceren van een eigen podcast, een duidelijke merkbelofte en het consistent overbrengen van de identiteit van de personal brand, zodat de expertise duidelijk wordt. Deze vier elementen zijn dan ook uitgewerkt voor Hannelore haar personal brand.

Ten slotte willen we met Hannelore haar personal brand de juiste doelgroep bereiken. Hiervoor is een duidelijke communicatiestrategie en -plan uitgewerkt, zowel voor Instagram als LinkedIn. Bij de uitwerking is er rekening gehouden met de bevindingen uit verschillende soorten onderzoek.

Kortom, de aanbeveling die ik op dit moment doe is dat het aanbod van het merk Hannelore Verheyen in het begin moet bestaan uit twee elementen: enerzijds het spreken op evenementen, podcasts en andere plaatsen en anderzijds het lanceren van een eigen podcast. Aan de hand van het communicatieplan op Instagram en LinkedIn wordt dit zo goed mogelijk overgebracht aan de doelgroep en dit zorgt op een directe en indirecte manier voor inkomsten voor de onderliggende bedrijven. Er zijn namelijk vergoedingen en inkomsten die rechtstreeks komen van het aanbod, maar er zijn ook potentile leads die Boostways vinden door een keynote van Hannelore Verheyen.

Na de afronding van dit project is het belangrijk om als eerste de podcast uit te werken aan de hand van het opgemaakte stappenplan. Daarnaast is de opvolging van de branding house MIRR ook essentieel om de visuele identiteit af te ronden voor het merk Hannelore Verheyen. Zo wordt de succesvolle lancering van het merk gegarandeerd. Ten slotte is in de toekomst een eventuele uitbreiding naar Nederland ook een optie die veel voordelen biedt voor Hannelore Verheyen.

. De tekst moet geschreven zijn in de Nederlandse taal. De tekst moet in onbeperkt aantal woorden geschreven zijn.

Antwoord gegenereerd door AI Antwoord rapporteren

Stel een studievraag en wij proberen hem zo goed mogelijk te beantwoorden.

Stel een vraag
 
Inloggen via e-mail
Nieuw wachtwoord aanvragen
Registreren via e-mail
Winkelwagen
  • loader

Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items! Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items!

Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items!

loader

Ontvang gratis €2,50 bij je eerste upload

Help andere studenten door je eigen samenvattingen te uploaden op Knoowy. Upload ten minste één document en krijg gratis € 2,50 tegoed.

Upload je eerst document