Studiebot antwoord

Stel een vraag ›
 
Vraag gesteld door: amberwyers - 4 weken geleden

Schrijf een verslag over het onderwerp: C5: general guidelines social networks: organic and paid
Purpose of social networks
Purpose and the reason for success
- helpt mensen contact houden met hun geliefden
- helpt mensen verbinden met de wereld (connect)
- helpt mensen om hun soulmates vinden en waar ze behoren
organic content still relevant?
- Make organic work:: what algorithms push
o The audiences interests
o Engaging content
o Creative use of trends
- Make organic work: what people look for
o Friends
o Influencers
o Keyword/ hashtags
o Entertainment
What do you see on social networks
(organic) content overload
Wie ziet je posts? Bijna 0
- Enkel een klein deel van je volgers
- Soms een deel van je volgers volgers
- Mensen die zoeken naar bepaalde keywoorden en hastags
Organic content
- Is een kans om dichter bij je klant te komen (engage and nurture)
- Wie jou kan vinden door search is een hot lead
- Organic content is great for boosting
o Brand image (hoe mensen jou zien)
o Brand sentiment/ preference (of de mensen jou leuk vinden)
o Strengthening established relationships (goede indicator = engagement rate)
Hoe bepaalt sociale media wie wat te krijgen ziet
- Algorithms = gatekeepers
o Zij beslissen wat je ziet op je feed en in welke volgorde
o Ze kijken meer dan naar wat er op dat moment wordt gepost
Als je niet aan het betalen bent voor een product, ben je het product
- Sociale media verkopen je aandacht.
o Daarom willen ze je zo lang als mogelijk op het platform houden
- Je krijgt te zien wat je leuk vindt en waarmee je het eens bent



Algoritmes
Organische content laten werken door de algoritmes te begrijpen
Algoritmen/ explore pages push
- The audiences interests
o Keep your buyer pesona in mind when creating posts
o Check insights in your social media dashboard. Welke posts zijn succesvol?
- Engaging content
o The engagement rate can be a good indicator
The engagement rate show how many people are connecting with your brand and how often.
A high engagement rate = meer mensen zijn aan het commenten, liking, sharing en je merk vermelden en de inhoud ervan
o Ask questions
Create shareable content
Contests, polls,
o Golden hour principle
De meeste sociale media platformen monitoren the engagement van een post om zo te beslissen of de content zou moeten gepushed worden als aanradingen aan een groter publiek
Dit simuleren door medewerks als groep om posts te liken, sharen and commenten (= your like brigade) direct na je hebt gepost = golden hour
Eerste uur = golden hour
o (total likes, comments&shares total followers * 100 = gemiddelde engagement rate percent
o Interaction
- Creative use of trends
o Algoritmes prefereren content die gebruik maken van de trends
o Video: short videos & live video
o Dissapearing content (stories, lives)
o Use of AR/VR filters
o Nieuwste formats en aanpassingen dat sociale netwerken lanceren
New stickers, new format
People
People follow/ search for
- Friends
o User generated content: humanizes your brand on social media
o People using your product and posting it
- Fluencers
o People follow/ search for
o How effective influencer marketing
- Keyword/hastags
- Entertainment / inspiration
o The feeling of belonging to a community = hub content
o Helpful content = hygiene content


Paid content
Why paid content
- Ensures reach
- Great for boosting
o Brand awareness (make people see you)
o Drive conversions (make people buy)
Ad machine
- OBJECTIVE TARGETING AUCTION/BIDDING
Choose the right objective
- Objectives = stappen in de inbound marketing funnel
- Als je goed beslist zal het systeem je proberen helpen om je goals te bereiken
o Omdat je betaald willen de netwerken dat je succesvol bent en dat je terug adviseert
Targeting is key
- Different audiences
o Core audiences
o Custom audiences
o Lookalike audiences
- CORE AUDIENCE
o Detailed targeting = succes social media advertising
o Sociale media bedrijven kunnen zorgen voor data over hun audiences en ze bieden dit voor een laag budget aan aan hun adverteerders
o Alle belangrijke sociale media netwerken hebben gelijkaardige types van base targeting options voor hun advertisers
De opties beschikbaar demografisch, locatie, interesse en behavioral targeting
Includes personal data zoals relaties, educatie, hobbies en interesses, likes en dislikes
o Target on: demographic, geographical interest, behavioral elements
- CUSTOM AUDIENCES
o Refers to audiences created through existing website and audience data
o When you can start from information/ data you already have
- LOOKALIKE AUDIENCES
o Let the system do the work and find more of the same
o Similar audiences enable advertisers to find people who share similar characteristics to their existing customers


Advertising auction/ bidding systems
- Bidding system to decide who sees what
- The platforms want to
o Maximise the user experience: to keep users on the platform
o Give advertisers a good ROI: as advertising is the platforms income
- Advertisers bid + expected impact + value for user (quality of the ad) = total ad value
o De hoogste bieder wint niet altijd
- Advertisers bid = campaign budget
- Expected impact/ estimated action rates
o Prediction of how well your ad will perform
o Link with chosen objective
- The quality of the ad/ value for the user
o The users experience is important
Campaign structure
- Define your campaign goal/ objective
- Define your target audience, the audience, the timing of your ad, your budget and placement
- Create your ad(s) in the template of your choice
Use organic to serve and delight your existing customers, and attract new eyes with paid ones

Donts
- Link to another social network
- Share a recycled post/video from another social network

AB-testing: just adjusting one criteria
Facebook pixel: tracking code, it gives signals to FB that people go onto your site
Custom audience: the ones that you already know (website visitors, followers)


. De tekst moet geschreven zijn op het niveau van de Hogeschool. De tekst moet geschreven zijn in de Nederlandse taal. De tekst moet in onbeperkt aantal woorden geschreven zijn. De stijl van de tekst moet zijn: academisch.

Antwoord gegenereerd door AI Antwoord rapporteren

Stel een studievraag en wij proberen hem zo goed mogelijk te beantwoorden.

Stel een vraag
 
Inloggen via e-mail
Nieuw wachtwoord aanvragen
Registreren via e-mail
Winkelwagen
  • loader

Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items! Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items!

Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items!

loader

Ontvang gratis €2,50 bij je eerste upload

Help andere studenten door je eigen samenvattingen te uploaden op Knoowy. Upload ten minste één document en krijg gratis € 2,50 tegoed.

Upload je eerst document