Studiebot antwoord

Stel een vraag ›
 
Vraag gesteld door: amberwyers - 4 weken geleden

Schrijf een verslag over het onderwerp: schrijf dit 5stappen plan van een contentstrategie uit, vermijdt 'je-vorm': 5 step approach in content strategy
1. Message en big topics
Sweet spot content =bedenk wat:
- 1. je uniek en onderscheidend maakt (USP & reasons to believe)
- 2. van toegevoegde waarde is voor de doelgroep :
o Kijk naar 'interesses, frustraties en behoeften' in de buyer's journey
o Kijk naar hoe mensen aankoopbeslissingen nemen (micromomenten). Hoe ze zoeken - de vragen die ze stellen, de zoektermen die ze gebruiken - en creer inhoud die nuttige antwoorden geeft.
o Tip: praat met je doelgroep of doe aan social listening in jouw soort branche. branche.
- 3 Praat niet de hele tijd over jezelf
- 4. Je eigen tone of voice
- Checkbox DSC
o Unique and differentiating
E-commerce subscription
o Added value fort he target group
Tips and tricks to overcome typical frustrations/ pain points and the customer buying process
Build up thought leadership
o Not about yourself all the time
o Own tone of voice





HHH-model
- Hygiene: content people search for
o Help content
o Doelstelling
Informatieve content die je publiek helpt met relevante vragen en behoeften (= nurture)
Relevant voor:
overwegingsfase = opbouwen van 'thought leadership'
loyaliteit/ambassadeursfase = nuttige inhoud voor de gemeenschap, misschienzullen ze je inhoud zelfs delen, becommentariren, promoten bij hun volgers.
o Hoe:
How to-video's, blogs, posts, ... & producttutorials
Dit is 'always on' inhoud voor uw website, maar kan ook worden gepubliceerd worden op uw sociale media, ...
Nuttig voor uw SEO, gebruik de juiste sleutelwoorden
Organische inhoud
- Hub: regular engaging content
o Doelstelling:
Het engagement en de interactie met belangrijke prospects en bestaande klanten (=uw gemeenschap,) op deze manier bouwt u een gemeenschapsgevoel op.
Relevant voor:
overweging
loyaliteit/ambassadeurschap
o Hoe:
Vaste formats: wekelijkse grappige meme, grap of quote, ...
Soapserie: Een (2-) wekelijkse storytelling video met een hoofdpersoon, ...
UGC (user generated contest), poll, achter de schermen ...
Post die hun doelgroep informeert over nieuwe openingstijden, een nieuwe promotie (= bekendheid)
Wekelijkse nieuwsbrief met updates
Het hoeft niet altijd over jezelf te gaan!
Organische inhoud => MAAR sommige organische posts kunnen worden versterkt met een beetje reclamebudget (= betaalde posts)
- Hero: go big content campaigns
o Doelstelling:
Bewustwording voor grote productlancering, opening winkel, belangrijke seizoensgebondenheid, ...
Branding campagnes
o Hoe:
Begint met een triggerende 'awareness' video/post, dat zal de 'start' zijn om uw doelgroep te begeleiden publiek door de inbound marketing trechter te leiden
o Hero content gaat voor maximaal bereik/push naar uw doelgroep = investeer een groter reclamebudget
o Een ander voorbeeld 'Pantene' zie verder


Big topic and Subtopics
- Als je eenmaal hebt bepaald wat je sweet spot-inhoud is en wat is je HHH-content organiseer je je inhoud in 'grote onderwerpen' en 'sub / terugkerende onderwerpen'.
o Grote onderwerpen: grote 'sweet spot content' pijlers
o Subtopics: content onderwerpen die gerelateerd zijn aan de big topic en zullen op (vaste) regelmatige basis worden gepubliceerd. Denk aan een mix van hygine en hub content
2. Editorial content plan
- Een planningstool zodat voor elk inhoudelijk stuk duidelijk is:
o Welke grote top/subonderwerp
o Wanneer het gedeeld zal worden
o Via welke kanalen: POE-model
o Welke doelgroep
o Welke marketingdoelstelling & KPI's
o Pushed (betaald) of organisch
- Waarom?
o Efficintie: organiseren
o Strategie
Ongoing content
- Nurture/betrek bezoekers en versterk de de relatie met uw fans (HUB & HERO CONTENT)
Campaigns
- Om nieuwe klanten aan te trekken of te stimuleren aankoop te stimuleren (HERO CONTENT)
Editiorial content plan
- Monthly overview
- Detailed overview per channel
- Content plan worksheet
- Content planning tools
- Foresee ongoing content = hero content
Campaigns in content plan
- Een creatieve campagne waarbij bezoekers en volgers worden geleid door de verschillende stadia van de sales funnel op een leuke, inspirerende, interessante, ... manier.
- Een campagne kan een verhaal zijn, een reeks content die past bij een thema, een wedstrijd die leuk is om te volgen, ... Je hebt een "big idee", een inzicht, een creatieve invalshoek als uitgangspunt. Het research voor uw buying persona komt hier goed van pas!
- Een campagne kan alleen succesvol zijn als ze past in de wereld van uw koop persona. Maar vergeet niet uw algemene onderliggende merkboodschap!
- Wat volgt is een voorbeeld van een creatieve campagne die begon met een inzicht dat relevant is voor de doelgroep. Vanuit dit inzicht is een verhaal verteld op een creatieve, emotioneel aansprekende manier. Volgers worden verleid om mee te doen.
- De contentkalender zorgt ervoor dat het verhaal op de best mogelijke manier wordt verteld: betaalde posts met intrigerende video's om te beginnen waarmee de volgers stap voor stap door de trechter worden geleid zonder de commercile boodschap door hun strot te duwen.

3. Create smart content
- Adapt your content to the place in the funnel
- Adapt your content to the media used algorithms are gatekeepers
Beat the algorithms
- Verschillende media werken met verschillende algoritmen, dus je moet de laatste updates controlerenIn het algemeen is dit wat meestal werkt:
o Stimuleer interactie, want interactie leidt vaak tot verkeer/bereik (stel vragen, houd een poll, ...)
o Gebruik verschillende / de nieuwste formaten, uitvindingen, ...
o Live video > Native video > Afbeeldingen > Tekst > Links
o Wees persoonlijk, relevant en vermijd saaie posts
o Kies het juiste moment om te posten
Storytelling
- Communicatieproces: informatie/boodschap overbrengen via een emotionele band tussen publiek enhet (de) hoofdpersonage(s).
- Verteller: machtspositie ten opzichte van publiek:
o De aandacht trekken
o Houd de aandacht een bepaalde tijd vast
o Eindigen met een call-to-action
- Information emotion like buy
- Hiermee kunt u informatie overbrengen op een manier die boeiend en gedenkwaardig is, en de lezers raakt aan emoties raakt.
- Storytelling is een geweldig middel om een emotionele reactie bij uw bij uw publiek. U kunt hen humor, nostalgie, woede, verdriet, hoop, inspiratie en meer. Een goed verhaal is als een achtbaan dwars door het emotionele centrum van je hersenen.
- Waarom is dat belangrijk? Omdat, als je mensen... iets kunt laten voelen, je ze tot actie kunt aanzetten. A verrassend groot deel van de dagelijkse beslissingen worden emotioneel genomen...
4. Manage conversations
- Organic content (SEO, website, newsletter, posts)
- Customer monitoring (Live chats, conversation, management,)
Hoe organiseren bedrijven/merken de conversatie rond hun merk?
- WHO:
o Outsourcing of in company?
o Community managers
- HOE:
o Begin met social listening
Luister naar wat mensen zeggen over je merk
Hoe zal je hier op reageren handleiding
o Stel een conversatiestroom op, train mensen & zorg voor een crisisplan
Conversation guidelines
- Praat met mensen in hun moedertaal
- Reageer op alle reacties (zelfs met een 'like' of een 'dankjewel')
- Probeer negatieve reacties te neutraliseren
o Blijf neutraal en positief in uw toonzetting
o Bied hulp aan en probeer de klant door te verwijzen naar een privgesprek of live contact
- Verwijder spam

5. Measure succes
- Op het moment dat uw contentstrategie in werking is kunt u het effect ervan meten, door middel van een reeks van doelstellingen en relevante KPI's
. De tekst moet geschreven zijn op het niveau van de Hogeschool. De tekst moet geschreven zijn in de Nederlandse taal. De tekst moet in onbeperkt aantal woorden geschreven zijn. De stijl van de tekst moet zijn: academisch.

Antwoord gegenereerd door AI Antwoord rapporteren

Stel een studievraag en wij proberen hem zo goed mogelijk te beantwoorden.

Stel een vraag
 
Inloggen via e-mail
Nieuw wachtwoord aanvragen
Registreren via e-mail
Winkelwagen
  • loader

Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items! Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items!

Actie: ontvang 10% korting bij aankoop van 3 of meer items!

loader

Ontvang gratis €2,50 bij je eerste upload

Help andere studenten door je eigen samenvattingen te uploaden op Knoowy. Upload ten minste één document en krijg gratis € 2,50 tegoed.

Upload je eerst document